Minggu, 26 Januari 2014

Wahai Lelaki, Jadilah ......

  • Bismillah...

    Lelaki, jadilah seorang lelaki yg beriman yang hati nya disalut rasa taqwa kepada Allah, yang jiwa nya penuh penghayatan terhadap islam.

    Jadilah seorang lelaki yg menjaga tutur kata nya, yg tidak bermegah dgn ilmu yg dimiliki nya, yg tdk bermegah dgn harta dunia yg dicari nya

    Jadilah seorang lelaki yg senantiasa haus dgn ilmu, yg senantiasa dahaga akan pahala, yg sholat nya adalah maruah dirinya.

    Jadilah seorang lelaki yg tidak takut berkata benar, yg tidak gentar utk melawan nafsu, yg senantiasa bersama kumpulan org2 yg dijalan Allah

    Jadilah seorang lelaki yang menghormati ibu bapak nya, yang senantiasa berbakti kepada orang tua dan keluarga.

    Jadilah seorang lelaki yg bakal menjaga kerukunan rumah tangga yang akan mendidik istri dan anak nya mendalami islam,Dan penuh kesederhanaan

    Jadilah seorang lelaki, yang senantiasa bersedia utk menjadi imam, yang hidup dibawah naungan alqur'an dan mencontohi sifat2 rasulullah.

    Jadilah seorang lelaki, yang tidak pernah membazirkan masa, mata nya penat krna membaca alqur'an, suara nya lesu karna banyak berdzikir.

    Jadilah seorang lelaki, yg senantiasa mengingat mati, yang bagi nya didunia adlh ladang akhirat, dan meneruskan perjuangan islam.

    Jadilah seorang lelaki yang tidak terpesona dengan buaian dunia, karna dia mengimpikan syurga nya Allah.

    ^^ semoga Bermanfaat ya Sob ^^
     
    By : @Tausiyahku
     
     
     

2 komentar:

Mengenai Saya

Foto saya
Hamba yang penuh dosa. Berharap ampunan Nya.